1. A rakományt úgy kell elhelyezni, hogy a fenékvíz ellenőrizhető, a mentőszivattyú-csővezeték nyílása megközelíthető legyen. A hajón a kikötéshez és horgonyzáshoz szükséges helyet szabadon kell hagyni.
2. A hajó vezetője köteles gondoskodni a hajó egyenletes terheléséről. Ha ettől eltérés szükséges, akkor azt csak akkor engedélyezheti, ha meggyőződött arról, hogy az egyenlőtlen terhelés a hajózás biztonságát nem fenyegeti.
3. A vízijármű megengedett legnagyobb – a személyzetet és az utasokat magában foglaló – befogadóképességének kihasználása szempontjából két tíz éven aluli gyermek egy személynek tekinthető. Ez a rendelkezés – ha e Szabályzat eltérően nem rendelkezik – legfeljebb a megengedett legnagyobb utaslétszám 25%-ára alkalmazható. A 10 vagy 10-nél több fő legnagyobb befogadóképességgel rendelkező vízijárműveknél a befogadóképesség ilyen értelmű növelésének lehetőségét a hajózási hatóság a hajó okmányába tett bejegyzéssel engedélyezi.
4. Kishajóra a 3. bekezdésben foglaltak akkor alkalmazhatók, ha minden utasnak van ülőhelye.
5. Az I. rész 1.07 cikk 4. bekezdésében előírt ellenőrzés tényét a hajónaplóba be kell jegyezni.
6. A 3. pont alkalmazása esetén a növelt befogadóképességnek megfelelő számú és nagyságú mentőmellényt kell biztosítani.
7. Az e Szabályzat I. rész 1.08 cikkében előírt követelmények akkor tekinthetők kielégítettnek, ha a hajó rendelkezik a Szemleszabályzatnak megfelelően kiállított vagy egyéb elismert hajóbizonyítvánnyal és ha a hajó szerkezete és felszerelése megfelel a hajóbizonyítványban feltüntetetteknek.
8. Az e Szabályzat I. rész 2.04 cikkében előírt merülési jeleket és merülési mércéket a Szemleszabályzat rendelkezései szerint kell felvinni.